איך נקבעים דמי המשלוח?
מרחק נסיעה:  ק״מ
דמי משלוח:  שקלים
מינימום הזמנה:  שקלים
התחברות
ההזמנה שלך
העגלה שלכם עדיין ריקה
סיום הזמנה
ביטול
0525464808
שירות לקוחות/הזמנות
איך נקבעים דמי המשלוח?

דמי המשלוח נקבעים על פי המרחק של כתובת המשלוח מן המסעדה.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להשיג לקהל לקוחיתנו את דמי המשלוח הנמוכים ביותר.

כמון תבלין הקסם במטבח ההודי

Reading Time: 3 minutes כמון, גי׳רה בהינדית, הינו תבלין קסם במטבח ההודי הוא מופיע כמעט בכל מאכל ותבשיל הודי ואף בבצקים הודים.

כותב המתכון / מאמר
אור חרס
Reading Time: 3 minutes

ההיסטוריה והמקורות של הכמון

לכמון יש היסטוריה עשירה שראשיתה אלפי שנים. את מקורותיו ניתן לייחס למזרח הים התיכון, שם תורבת והשתמשו בו כתבלין וצמח מרפא. המצרים והיוונים הקדמונים הכירו בערכו ושילבו אותו במטבח ובתרופות המסורתיות שלהם.

מסעו של הכמון להודו התרחש ככל הנראה במהלך נתיבי הסחר בתבלינים העתיקים. הוא מצא בית חדש בתת היבשת ההודית, שם פרח באקלים הנוח והפך לחלק בלתי נפרד מהמטבח ההודי. כיום, הודו היא אחת היצרניות והצרכניות הגדולות של כמון בעולם.

היתרונות הבריאותיים של כמון

כמון לא רק מוסיף טעם למנות אלא גם מציע מגוון יתרונות בריאותיים. הוא מכיל שמנים אתריים ונוגדי חמצון המסייעים לעיכול ומשפרים את בריאות המעיים. התרכובות הפעילות בכמון עוזרות להמריץ את הייצור של אנזימי עיכול, מה שהופך אותו לתרופה טבעית להפרעות עיכול ונפיחות.

בנוסף, כמון ידוע בתכונותיו המחזקות את מערכת החיסון. הוא עשיר בויטמינים ומינרלים התומכים במנגנוני ההגנה של הגוף, עוזרים להדוף זיהומים ומחלות. יתר על כן, כמון נמצא כבעל תכונות אנטי דלקתיות, מה שהופך אותו למועיל למצבים כמו דלקת פרקים ואסטמה.

כמון גם ממלא תפקיד בוויסות רמות הסוכר בדם. מחקרים מראים שזה עשוי לעזור לשפר את הרגישות לאינסולין ולהפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2. שילוב כמון בתזונה יכול להיות דרך טעימה לתמוך בבריאות וברווחה הכללית.

כמון במטבח הודי: מרכיב יסוד

במטבח ההודי, כמון הוא מרכיב עיקרי המהווה את הבסיס למנות רבות. הוא משמש בדרך כלל בצורות שלמות וטחונות, בהתאם למתכון ולפרופיל הטעם הרצוי. הטעם והארומה המובהקים של הכמון מוסיפים עומק ומורכבות לקארי, מנות אורז ואפילו לחם.

אחד השימושים הפופולריים ביותר של כמון בבישול ההודי הוא פתיחת התבלינים,הטמפרור כולל חימום שמן או גהי והוספת תבלינים שלמים, כולל זרעי כמון, כדי לשחרר את הטעמים שלהם ולהחדיר את המנה עם המהות שלהם. טכניקה זו משמשת בתבשילים שונים, כגון דאל (מרק עדשים), צ'אטני ומוקפצי ירקות.

כמון הוא גם מרכיב מרכזי בתערובות תבלינים, כמו גראם מסאלה ואבקת קארי. תערובות אלו משלבות תבלינים שונים בפרופורציות מדויקות ליצירת טעמים מורכבים ומאוזנים היטב. תוספת כמון תורמת לחמימות ולעומק הכלליים של תערובות התבלינים הללו, ומשפרת את טעם המנות.

מנות פופולריות בשילוב כמון במסעדות הודיות

מסעדות הודיות מציעות מגוון רחב של מנות עם כמון המציגות את הרבגוניות של התבלין הקסום הזה. מאוכל רחוב ועד לסעודות משוכללות, כמון מוסיף את המגע הייחודי שלו לכמה מהמנות ההודיות האהובות ביותר.

מנה אחת כזו היא ביריאני, מנת אורז ריחנית המבושלת עם תבלינים ארומטיים, בשר או ירקות. לעתים קרובות מוסיפים זרעי כמון לשמן החם לפני הוספת האורז, ומחדירים לגרגרים את הטעם והארומה המענגים שלהם. התוצאה היא ביריאני מעורר תיאבון עם שכבות של תבלינים ובשר או ירקות עדינים.

קארי, מרכיב נוסף במטבח ההודי, מועשר גם הוא בתוספת כמון. בין אם מדובר בקארי פשוט על בסיס עגבניות או עוף חמאה עשיר וקרמי, הכמון מוסיף עומק וחמימות לרוטב. תווי האדמה של הכמון מאזנים את הטעמים והופכים את המנה למשביעה יותר.

כמון הוא גם מרכיב כוכב במועדפים של אוכל רחוב כמו צ'אט. צ'אט הוא ערבוב של טעמים ומרקמים, המשלב בצק פריך מטוגן, צ'אטני חריפים, יוגורוט ותוספות שונות. אבקת כמון מפוזרת על הצ'אט, ומוסיפה פרץ של תווים מעושנים ואדמתיים המשלימים את שאר המרכיבים.

טיפים לבישול עם כמון בבית

אם בא לכם להכניס את קסם הכמון למטבח שלך, הנה כמה טיפים לבישול עם התבלין הרב-תכליתי הזה:
קולים את הכמון: לפני השימוש בכמון במתכונים שלך, שקלו לקלות את הזרעים השלמים במחבת יבשה. תהליך זה משחרר את השמנים האתריים ומעצים את טעם התבלין.

ניסוי עם כמון שלם וטחון: זרעי כמון שלמים משמשים לעתים קרובות לחיסול, בעוד שכמון טחון נוח להוספה לתערובות תבלינים ולמרינדות. נסה להשתמש בשתי הצורות כדי לחקור את הניואנסים השונים של הטעם.

השתמש בכמון בתערובות תבלינים: צור תערובות תבלינים משלך על ידי שילוב כמון עם תבלינים אחרים כמו כוסברה, כורכום והל. התאם את הפרופורציות כדי להתאים להעדפות הטעם שלך והתנסה בשילובים שונים.
אחסן כמון כמו שצריך: כדי לשמור על טריותו וטעמו, אחסן כמון בכלי אטום במקום קריר וחשוך. זרעי כמון שלמים יכולים להחזיק מעמד עד שנה, בעוד שכמון טחון עדיף להשתמש בתוך שישה חודשים.

היכן לקנות כמון וכיצד לאחסן אותו

כמון זמין ברוב חנויות המכולת, חנויות התבלינים והקמעונאים המקוונים. חפשו זרעי כמון שלמים או טחונים שהם ארומטיים ובעלי צבע עמוק. עדיף לרכוש כמויות קטנות יותר כדי להבטיח טריות.

לאחסון כמון, העבירו אותו לכלי אטום ושמור אותו במקום קריר וחשוך הרחק מאור שמש ולחות. זה יעזור לשמר את הטעם שלו ולהבטיח שהוא יישאר חזק לתקופה ארוכה יותר.

השאירו תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


*

FUTURE ORDERS
פתוח להזמנות עתידיות
(4.91)
199
מידע נוסף
מידע כללי

מסאלה אוכל הודי אותנטי, הינה מסעדת משלוחים, קייטרינג וטייק אווי בלבד

שעות משלוחים
יום ראשון
12:00 - 16:30
יום שני
12:00 - 16:30
יום שלישי
12:00 - 16:30
יום רביעי
12:00 - 16:30
יום חמישי
12:00 - 16:30
יום שישי
12:00 - 16:30
יום שבת
סגור
יצירת קשר
טלפון
וואטסאפ
אימייל
אזורי משלוחי אוכל הודי

תל אביב, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, קרית אונו, רמת השרון, הרצליה, גני תקווה, גבעת שמואל ראש העין, אלישמע, גני יהודה, גת רימון, הוד השרון, כפר סבר, ירקונה, כפר אז״ר, כפר מל״ל, כפר מע״ש, מגשימים נווה ירק, סביון, עדנים, רמות השבים, רמת אפעל, רעננה, צפון ודרום תל אביב

האתר מאובטח בטכנולוגיית SSL