איך נקבעים דמי המשלוח?
מרחק נסיעה:  ק״מ
דמי משלוח:  שקלים
מינימום הזמנה:  שקלים
התחברות
ההזמנה שלך
העגלה שלכם עדיין ריקה
סיום הזמנה
ביטול
0525464808
שירות לקוחות/הזמנות
איך נקבעים דמי המשלוח?

דמי המשלוח נקבעים על פי המרחק של כתובת המשלוח מן המסעדה.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להשיג לקהל לקוחיתנו את דמי המשלוח הנמוכים ביותר.

אשטנגה יוגה, מהי השיטה?

Reading Time: 4 minutes אשטנגה יוגה, מערכת יוגה דינמית ומובנית המביאה הרמוניה לגוף, לנפש ולרוח. אשטנגה יוגה מושרשת במסורות עתיקות ופותחה על ידי המורה האגדי K. Pattabhi Jois, ומציעה תרגול קפדני אך מתגמל המתפרש באמצעות סדרה מתקדמת של תנוחות. כל רצף מתוכנן בקפידה כדי לבנות כוח, גמישות ושלווה פנימית.

כותב המתכון / מאמר
אור חרס
Reading Time: 4 minutes

מקורות וההיסטוריה של השיטה

לאשטנגה יוגה, צורה דינמית ומובנית של יוגה(סדרות), שורשי השיטה מקורם בחכם העתיק פטנג'לי, שחיבר את "סוטרות היוגה" בסביבות שנת 400 לספירה.

אשטנגה יוגה סדרה ראשונה

סוטרות אלו מתארות נתיב בעל שמונה גפיים (אשטנגה פירושו "שמונה איברים" בסנסקריט), eight limps of yoga, להתפתחות רוחנית, הכולל עקרונות אתיים, תנוחות גופניות, שליטה בנשימה, נסיגה חושית, ריכוז, מדיטציה, ובסופו של דבר, הארה. (אספר עליהם בהמשך)

אשטנגה יוגה מודרנית, לעומת זאת, מיוחסת במידה רבה ל-Sri K. Pattabhi Jois (אבי האשטנגה), שהחל ללמד אותה באמצע המאה ה-20 במייסור, הודו. ג'ויס היה תלמידו של T. Krishnamacharya.

דמות מרכזית בהחייאת היוגה והפיכתה לפופולריות שלה במאה ה-20. ג'ויס פיתח סגנון יוגה נמרץ וזורם המסנכרן נשימה עם תנועה באמצעות רצף קבוע של תנוחות, שנועד לבנות כוח, גמישות וסיבולת.

אשטנגה יוגה נלמד באופן מסורתי בסדר ברור ואין לסטות ממנו, מחולק לשש סדרות, שכל אחת מהן מאתגרת יותר ויותר. התרגול שם דגש על תרגול יומיומי, מאז הצגתה למערב בשנות ה-70.

אשטנגה יוגה צברה פופולריות עולמית, והשפיעה על התפתחותם של סגנונות שונים שצמחו ממנה, המוכר והפופולרי הוא הויניאסה יוגה. התירגול מחייב משמעת והתמדה גבוהה ויכולת להתמסר למורה (הגורו) שלך.

הפילוסופיה של האשטנגה

שמונת איברי היוגה, כפי שתווה החכם פטנג'לי ב"סוטרות היוגה", מספקים מסגרת מקיפה להתפתחות אישית וצמיחה רוחנית. איברים אלו מנחים את המתרגלים לא רק בתרגול פיזי אלא גם בהיבטים מוסריים, אתיים ומדיטטיביים של החיים. להלן שמונת הגפיים:

יאמה (איסורים אתיים): אלו הם קווים מנחים מוסריים לאופן שבו אנשים צריכים לקיים אינטראקציה עם העולם הסובב אותם. חמשת היאמות הן:

  • אהימסה (אי אלימות)
  • סאטיה (אמת)
  • אסטיה (לא גונב)
  • Brahmacharya (פרישות או מתינות)
  • Aparigraha (חוסר רכושנות)

ניאמה (מצוות אישיות): אלו הם תרגולים למשמעת עצמית ולשמירה על מצוות רוחנית. חמש הנייאמות הן:

  • Saucha (ניקיון)
  • סנטושה (מרוצה)
  • טאפאס (צנע או שימוש ממושמע באנרגיה)
  • Svadhyaya (לימוד עצמי או לימוד של כתבי קודש)
  • אישווארה פראנידהאנה (כניעה לכוח עליון)

אסאנה (תנוחות): הכוונה לתנוחות הגופניות המתורגלות ביוגה, שנועדו להכין את הגוף למדיטציה ממושכת על ידי פיתוח כוח פיזי, גמישות וסיבולת.

פראניאמה (בקרת נשימה): אלו הן טכניקות לשליטה וויסות הנשימה, להגביר את זרימת הפראנה (כוח החיים) בגוף ולהרגעת הנפש.

Pratyahara (נסיגה של החושים): תרגול זה כולל נסיגת החושים מאובייקטים וגירויים חיצוניים, פניה פנימה כדי להתמקד בעצמי הפנימי.

דראנה (ריכוז): זהו תרגול של ריכוז אינטנסיבי על נקודה או אובייקט בודד, אימון התודעה להתמקד ולהעלים הסחות דעת.

Dhyana (מדיטציה): באיבר זה, המתרגל משיג מצב של זרימה בלתי פוסקת של ריכוז, המוביל למדיטציה עמוקה ומודעות.

סמאדהי (איחוד או אושר): האיבר האחרון מייצג מצב של קליטה ואיחוד מלאים עם מושא המדיטציה, ששיאו בהארה רוחנית ובשלווה עמוקה.

הטבה להזמנה ראשונה, מה לא תירשמו?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

אבי השיטה

Sri K. Pattabhi Jois (1915-2009) היה מורה ליוגה ידוע שזכה להכרה נרחבת בזכות הפופולריות של אשטנגה יוגה, סגנון יוגה דינמי וקפדני המסנכרן נשימה עם תנועה באמצעות רצף קבוע של תנוחות.

נולד בכפר הקטן קאושיקה בקרנטקה, הודו, ג'ויס התוודע ליוגה בגיל צעיר. בגיל 12 הוא הפך לתלמיד מסור של מאסטר היוגה המוערך T. Krishnamacharya, שלעתים קרובות מיוחס לזכותו להחייאת היוגה במאה ה-20.

אחד מסרטי האשטנגה הראשונים שהוסרטו בשנת 1993 (מעל ל 9 מיליון צפיות), ובו ניתן לראות בו את התלמידים המערביים והמאוד מסורים שלו, מבצעים את הסדרה הראשונה של האשטנגה (סדרת הפתיחה והמאוד מאתגרת), בין תלמידיו היו ריצרד פרידמן, מתי אזרתי, צ׳אק מילר ועוד מובילי האשטנגה למערב.

תורתו של ג'ויס משכה תלמידים מרחבי העולם, ועד שנות ה-70, אשטנגה יוגה זכתה להכרה בינלאומית. סטודנטים מערביים רבים נסעו למייסור(עיר במדינה קרנטקה בהודו) ללמוד ישירות עם ג'ויס, ולאחר מכן הפיצו את תורתו ברחבי העולם. בין תלמידיו הבולטים היו מורים ליוגה כמו דייוויד סוונסון, ננסי גילגוף וריצ'רד פרימן, שמילאו תפקידים משמעותיים בהחדרת אשטנגה יוגה למערב.

ניתן לחוש ולראות בסרטון את המשמעת הגבוהה, את החשיבות הרבה לדרישתי(מיקוד המבט), נשימה (פראנימה) ואסאנה(תנוחה), משהו שלצערי פחות נפוץ היום או אם בכלל ניתן למצוא היום בישראל.

בהדרכתו של קרישנמצ'ריה, ג'ויס למד היבטים שונים של יוגה, כולל אסאנה (תנוחות), פראניאמה (שליטה בנשימה) ופילוסופיה. הוא המשיך את לימודיו עם קרישנמצ'ריה במשך שנים רבות, תוך שהוא ספג עמוקות את השיטות והפילוסופיות המסורתיות של היוגה.

בשנת 1948 הקים ג'ויס את מכון המחקר אשטנגה יוגה במייסור, הודו, שם החל ללמד אשטנגה יוגה. השיטה שלו הדגישה תרגול ממושמע, עם רצף קבוע של תנוחות המחולק לשש סדרות, שכל אחת מהן מאתגרת יותר ויותר. גישה זו נועדה לפתח כוח פיזי, גמישות וסיבולת תוך קידום בהירות נפשית ומיקוד.

Pattabhi Jois המשיך ללמד גם בשנותיו המאוחרות יותר, ומורשתו מתקיימת דרך התרגול וההפצה המתמשכים של אשטנגה יוגה. המכון לחקר אשטנגה יוגה, הידוע כיום בשם K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute (KPJAYI), נותר מרכז חיוני לאשטנגה יוגה, וממשיך למשוך מתרגלים מרחבי העולם המבקשים ללמוד מהשושלת של מאסטר היוגה המשפיע הזה.

בנימה אישית, זהו אחד המורים הטובים שתירגלתי אצלהם, גואי מיילס (צנוע ואותנטי ללא אינסטגרם) בסרטון המצורף מקובל בתחילת כל שבוע
לבצע Led Primary , ולאחר מכן כל השבוע מתרגלים מייסור, השיטת המסורתית.

איפה מתרגלים אשטנגה בארץ

לצערי הרב, בשנים האחרונות וכך המגמה נמשכת, תרגול אשטנגה אותנטי ואמיתי הולך ונעלם בארץ, בהמון מהמקומות קוצרו השיעורים מ – 90 דקות ל – 60 דקות, הדלקת מזגנים, צילומי אינסטגרם תוך כדי שיעור (המורה והתלמיד), אי הקפדה על נהלים בסיסיים ועוד, הטכנולוגיה והביסזנס הפרו את המקום של המזרון.

הסטודיו ליוגה יציעו לכם שיעורי אשטנגה, אך למען האמת, הם רחוקים מלהיות אשטנגה, כתוצאה מחוסר ידע וחוסר כבוד לשיטה ולעומד בראש המזרון, במילים אחרות השיעורים יהיו קלים ומותאמים למתרגל המתחיל, חלק רב של המורים הם מורים שלא תירגלו למעלה מחמש שנים או בכלל מתרגלים ולא מכירים את השיטה על בוריה, ומתרגלים אותה על בסיס יומי והחליטו יום אחד שהם רוצים להיות מורים ליוגה, נחמד.

אם בכל זאת החלטתם לצאת למסע ולחפש אשטנגה יוגה אותנטית ונקייה, פנו אליי בפרטי ואמליץ לכם.

השאירו תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


*

FUTURE ORDERS
פתוח להזמנות עתידיות
(4.91)
199
מידע נוסף
מידע כללי

מסאלה אוכל הודי אותנטי, הינה מסעדת משלוחים, קייטרינג וטייק אווי בלבד

שעות משלוחים
יום ראשון
12:00 - 16:30
יום שני
12:00 - 16:30
יום שלישי
12:00 - 16:30
יום רביעי
12:00 - 16:30
יום חמישי
12:00 - 16:30
יום שישי
12:00 - 16:30
יום שבת
סגור
יצירת קשר
טלפון
וואטסאפ
אימייל
אזורי משלוחי אוכל הודי

תל אביב, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, קרית אונו, רמת השרון, הרצליה, גני תקווה, גבעת שמואל ראש העין, אלישמע, גני יהודה, גת רימון, הוד השרון, כפר סבר, ירקונה, כפר אז״ר, כפר מל״ל, כפר מע״ש, מגשימים נווה ירק, סביון, עדנים, רמות השבים, רמת אפעל, רעננה, צפון ודרום תל אביב

האתר מאובטח בטכנולוגיית SSL