איך נקבעים דמי המשלוח?
מרחק נסיעה:  ק״מ
דמי משלוח:  שקלים
מינימום הזמנה:  שקלים
התחברות
ההזמנה שלך
העגלה שלכם עדיין ריקה
סיום הזמנה
ביטול
0525464808
שירות לקוחות/הזמנות
איך נקבעים דמי המשלוח?

דמי המשלוח נקבעים על פי המרחק של כתובת המשלוח מן המסעדה.

אנחנו עושים את מירב המאמצים להשיג לקהל לקוחיתנו את דמי המשלוח הנמוכים ביותר.

זרעי שומר, תמצית הודית נהדרת

Reading Time: 3 minutes זרעי שומר (ज़ाररी शमर), מהרחובות ההומים של דלהי ועד למטבחים השלווים של קראלה, זרעי שומר מוערכים בזכות יכולתם לאזן ולשפר את שכבות התבלינים המורכבות בבישול ההודי. בין אם מפזרים לקארי עשיר, מעורבב בתערובת תבלינים או לעיסה כעזר עיכול לאחר ארוחה דשנה, זרעי השומר תופסים מקום של כבוד. הטעם העדין דמוי האניס שלהם לא רק מביא עומק למנות מלוחות אלא גם מעניק גוון מרענi למתוקים ולמשקאות.

כותב המתכון / מאמר
אור חרס
Reading Time: 3 minutes

ההיסטוריה והמקורות של זרעי השומר

ההיסטוריה של התבלין (Foeniculum vulgare) עשירה ומגוונת כמו התבלין עצמו. מקורו באזור הים התיכון, שומר נמצא בשימוש במשך אלפי שנים הן בקולינריה והן בשיטות רפואיות. המצרים, היוונים והרומאים הקדמונים העריצו את התבלין על סגולותיו הבריאותיות ושילבו אותו בתזונה ובתרופות המסורתיות שלהם.

זרעי שומר

ביוון העתיקה, התבלין היה סמל להצלחה ושימש להכתרת מנצחים בתחרויות אתלטיות. הרומאים הכניסו את התבלין לבריטניה ולחלקים אחרים באירופה, שם הוא הפך למרכיב עיקרי ברפואת הצמחים של ימי הביניים. עד ימי הביניים, התבלין התפשט לאסיה והשתרש עמוק במסורות הקולינריות והאיורוודיות ההודיות.

בהודו, התבלין, הידועים כ"סאונף", והפך לחלק בלתי נפרד מסחר התבלינים ומהמטבח ההודי. הוא שימש למגוון מנות, מקארי מלוח ועד קינוחים מתוקים. בנוסף, זרעי שומר הוערכו בשל תכונות העיכול שלהם ולעתים קרובות נצרכו לאחר הארוחות כדי לרענן את הנשימה ולסייע לעיכול.

כיום, התבלין אהוב ברחבי העולם, המוערך בשל טעמו הייחודי דמוי האניס ורבגוניותו. הוא ממשיך למלא תפקיד מכריע באוכל ההודי, תוך שימור מורשת המשתרעת על פני יבשות ומאות שנים.

הטבה להזמנה ראשונה, מה לא תירשמו?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

היתרונות הבריאותיים של זרעי השומר

התבלין, הידוע בטעמו המתוק והמפולפל המובהק, הוא לא רק תענוג קולינרי אלא גם מעצמה של יתרונות בריאותיים. עשיר בחומרים מזינים חיוניים, התבלין שימש ברפואה המסורתית במשך מאות שנים כדי לקדם רווחה כללית.

אחד היתרונות הבולטים של התבלין הוא יכולתו לסייע לעיכול. הוא מכיל תרכובות הממריצות את הפרשת מיצי העיכול, מפחית דלקות ומקל על נפיחות, מה שהופך אותו לתרופה מצוינת להפרעות עיכול ועצירות.

לעיסת זרעי שומר לאחר ארוחות הוא נוהג נפוץ בתרבויות רבות כדי לרענן את הנשימה ולתמיכה בבריאות מערכת העיכול.

התבלין ידוע גם בתכונות האנטי דלקתיות והנוגדות חמצון שלו. הוא עמוס בפלבנואידים ובתרכובות פנוליות המסייעות במאבק בלחץ חמצוני, ומפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וסרטן. בנוסף, הפיטואסטרוגנים בזרעי שומר יכולים לסייע באיזון ההורמונים, להקל על תסמינים של אי נוחות במחזור החודשי וגיל המעבר.

יתר על כן, התבלין עשיר בויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין C, אשלגן וסיבים, התורמים לתמיכה חיסונית, רמות לחץ דם בריאות ושיפור בריאות המעיים. יש להם גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות שיכולות להגן מפני זיהומים.

שילוב התבלין בתזונה יכול להציע דרך טבעית לשפר את בריאות העיכול, לתמוך באיזון הורמונלי ולהגביר את הבריאות הכללית.

זרעי שומר באוכל ההודי

זרעי שומר, הידועים כ"סאונף" בהודו, הם מרכיב רב-תכליתי וחיוני במטבח ההודי, המוערכים בשל טעמם המתוק והארומטי ויישומים קולינריים רבים.

זרעים קטנים וירוקים אלו משמשים בצורות שונות, מזרעים שלמים ועד אבקה טחונה, כדי להקנות טעם וניחוח ייחודיים למגוון רחב של מנות.

בבישול הודי, זרעי שומר לרוב צלויים יבשים או מטוגנים בשמן כדי לשחרר את השמנים האתריים שלהם, ולשפר את טעמם. הם מרכיב מפתח בתערובות תבלינים כמו פאנץ' פורון (תערובת בנגלית בת חמישה תבלינים) וגראם מסאלה.

מוסיפים מתיקות עדינה שמאזנת את החום של תבלינים אחרים. זרעי שומר משמשים בדרך כלל בקארי, צ'אטני, חמוצים ושפשוף תבלינים, ומעשירים את המאכלים בטעמם הייחודי.

התבלין ממלא גם תפקיד מכריע בממתקים ובקינוחים הודיים. הם מתווספים לממתקים מסורתיים כמו ג'לבי, לאדו ובארפי, בנוסף, זרעי שומר משמשים במשקאות מרעננים כמו תה שומר ושרבט (sharbhat), משקה מצנן פופולרי בקיץ.

יתר על כן, התבלין נצרך באופן נרחב כסיוע לעיכול. לעתים קרובות הוא נצלה ומעורבב עם סוכר או זרעים אחרים כדי ליצור מרענן פה, מוגש לאחר הארוחה כדי לסייע לעיכול ולרענן את הנשימה.

מנות פופולריות בשילוב זרעי שומר במסעדות הודיות

במטבח, שפים מנצלים באופן נרחב את התבלין במנות שלהם, הוא מרכיב יסוד בתערובות תבלינים כמו פאנץ' פורון וגראם מסאלה, החיוניים לתיבול מגוון מנות. נהוג להוסיף לקארי, לתבשילי עדשים ולחמוצים, ומעניק טעם מתוק וארומטי שמאזן את החום והמורכבות של תבלינים אחרים.

היכן לקנות זרעי שומר וכיצד לאחסן אותו

התבלין זמין ברוב חנויות המכולת, חנויות התבלינים והקמעונאים המקוונים. חפשו זרעי שומר שלמים או טחונים שהם ארומטיים ובעלי צבע דומיננטי. עדיף לרכוש כמויות קטנות יותר כדי להבטיח טריות.

לאחסון התבלין, העבירו אותו לכלי אטום ושמרו אותו במקום קריר וחשוך הרחק מאור שמש ולחות. זה יעזור לשמר את הטעם שלו ולהבטיח שהוא יישאר איכותי לתקופה ארוכה יותר.

השאירו תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


*

FUTURE ORDERS
פתוח להזמנות עתידיות
(4.91)
199
מידע נוסף
מידע כללי

מסאלה אוכל הודי אותנטי, הינה מסעדת משלוחים, קייטרינג וטייק אווי בלבד

שעות משלוחים
יום ראשון
12:00 - 16:30
יום שני
12:00 - 16:30
יום שלישי
12:00 - 16:30
יום רביעי
12:00 - 16:30
יום חמישי
12:00 - 16:30
יום שישי
12:00 - 16:30
יום שבת
סגור
יצירת קשר
טלפון
וואטסאפ
אימייל
אזורי משלוחי אוכל הודי

תל אביב, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, קרית אונו, רמת השרון, הרצליה, גני תקווה, גבעת שמואל ראש העין, אלישמע, גני יהודה, גת רימון, הוד השרון, כפר סבר, ירקונה, כפר אז״ר, כפר מל״ל, כפר מע״ש, מגשימים נווה ירק, סביון, עדנים, רמות השבים, רמת אפעל, רעננה, צפון ודרום תל אביב

האתר מאובטח בטכנולוגיית SSL